Головна » 2015 » Березень » 30 » Додаток до наказу МОН від 20.02.2015 № 192
16:42
Додаток до наказу МОН від 20.02.2015 № 192

                                                                                                                               Додаток

до наказу Міністерства освіти і науки України

                                                                                     від 20. 02. 2015 № 192

 

Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань

Загальні положення

Державна підсумкова атестація (далі – атестація) учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого  2015 року за № 157/26602.

Атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів.

Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу. Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки.

Український центр оцінювання якості освіти надсилає навчальним закладам результати ЗНО з української мови, які зараховуються як результати атестації, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу.

При складанні розкладу проведення атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.

Частина учнів 11-го класу може обрати історію, а інша - математику. Щодо предметів за вибором в 11-му класі, то кожен (-на) учень (учениця) може обрати будь-який предмет, винесений на атестацію. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено.

Випускники з населених пунктів Донецької та Луганської областей, що тимчасово неконтрольовані державною владою, а також з Автономної Республіки Крим і м. Севастополь, які встигли зареєструватися на ЗНО до        20 лютого, проходитимуть атестацію з української мови і літератури у формі ЗНО - 24 квітня.

Інші випускники з тимчасово неконтрольованих територій можуть реєструватися для проходження ЗНО до 20 квітня. У такому випадку вони проходитимуть атестацію у формі ЗНО з української мови і літератури –
9 червня, а ЗНО з усіх інших предметів – за розкладом основної сесії
(з 3 по 26 червня). Якщо з поважних причин випускник (випускниця) не зміг (змогла) з’явитися 9 червня на тестування з української мови та літератури, він (вона) матиме можливість пройти атестацію у формі ЗНО з цього предмета
27 червня 2015 року.

Бали за атестацію в основній та старшій школі  виставляються у класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».

Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата.

У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.

Випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які отримали  міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту у поточному навчальному році (Deutches Sprachdiplom (DSD), Goethe-Zertifikat B1, Goethe-Zertifikat B2 - німецька мова; DELF/DALF - французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge English Language Assessment (FCI), Pearson Test of English (PTE) - англійська мова; D.E.L.E. - іспанська мова) рівня B-1 - для загальноосвітніх навчальних закладів, B-2 - для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, результати зазначених іспитів зараховуються як атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється атестаційна оцінка з цих предметів 12 балів.

 

Предмети суспільно-гуманітарного циклу

          Атестацію з предметів суспільно-гуманітарного циклу рекомендуємо     проводити у вигляді контрольних робіт або стандартизованих завдань у тестовій формі.

Зміст контрольних робіт має відповідати навчальним програмам та змісту підручників,  рекомендованих Міністерством освіти і науки України.  Атестація з усіх предметів суспільно-гуманітарного циклу проводиться упродовж 90 хвилин.

Історія України. Всесвітня історія   (9 та 11 класи)

          Атестаційні роботи мають  включати  завдання  базового рівня  хронологічних та  картографічних знань,  відомостей про історичних діячів та культурно-історичні пам’ятки,  передбачати  пояснення окремих понять і  термінів, формулювання і висловлювання власної думки.

Під час виконання  контрольних робіт учні мають продемонструвати:

- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії,  історичних особистостей, пам’яток культури; 

- вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки  історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;

- вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;

- вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами, картами, схемами, фотоматеріалами, плакатами тощо.

          Завдання атестації можуть бути таких форм і типів: 

- завдання з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих варіантів (при цьому передбачити завдання на роботу з картою, візуальними та текстовими історичними джерелами);   

- завдання  на встановлення відповідності поданого переліку   подій, термінів  (позначених цифрами) до наявної логічної інформації (позначеної буквами); 

- завдання на встановлення правильної послідовності поданого переліку подій (позначених буквами) щодо їхнього логічного розташування  (позначити цифрами);  

- завдання множинного вибору (з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів).  

 Рекомендуємо таку систему оцінювання:

Види завдань

Система оцінювання

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

За правильну відповідь 1 бал

Завдання  на встановлення відповідності

Від 1 до 4 балів

Завдання на встановлення правильної послідовності

Від 1 до 3 балів

Завдання множинного вибору

Від 1 до 3 балів

 

Загальна сума від 0 до 36 балів включно.

Для виведення оцінки набрану суму балів слід розділити на 3.

Учитель на власний розсуд може змінити структуру,  додати  завдання  відкритої форми. При цьому мають бути чітко виписані критерії оцінювання  таких завдань.

 

«Правознавство. Практичний курс» (9 клас) та «Правознавство» (11 клас)

  Під час складання завдань атестації рекомендуємо звернути увагу на розуміння учнями фундаментальних цінностей,  як  то права та свободи людини і громадянина, демократія, активна громадянська позиція.

  Також рекомендуємо включити завдання, що давали б можливість перевірити вміння використовувати правові знання для реалізації і захисту своїх прав, свобод та законних інтересів.

Завдання атестації можуть бути таких форм і типів: 

- завдання з вибором однієї правильної відповіді;

- завдання з вибором кількох правильних відповідей;

- завдання на встановлення відповідності;

- завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний розсуд може запропонувати учням  завдання відкритої форми з короткою відповіддю та  завдання відкритої форми   з розгорнутою відповіддю,  чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

«Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії»

Атестація із зазначених предметів має на меті виявити рівень опанування учнями суспільствознавчих знань; рівень сформованості в них критичного мислення; навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних умінь.

 Завдання повинні  включати основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання. Це можуть бути тестові завдання різної форми, як от:

- завдання з вибором однієї правильної відповіді;

- завдання з вибором кількох правильних відповідей;

- завдання на встановлення відповідності;

- завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний розсуд може запропонувати учням  завдання відкритої форми з короткою відповіддю та  завдання відкритої форми   з розгорнутою відповіддю,  чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

 

 Директор департаменту                                                           Ю.Г. Кононенко

 

 

 

 

 

Категорія: ДПА 2015 | Переглядів: 414 | Додав: olesya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Кошик
Ваш кошик порожній
Вхід на сайт
Календар
«  Березень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
ОЦІНІТЬ МІЙ САЙТ
Всього відповідей: 101
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0